destinationsmarknadsföring
Öland & Co arbetar med att marknadsföra och kommunicera Öland genom olika kommunikationsinsatser, 365 dagar om året. Genom att kommunicera via våra egna kanaler (oland.se, instagram, tiktok, facebook och youtube) men också genom sökmotorer, press och media, influencers och internationella researrangörer kan vi finnas där målgruppen befinner sig för att öka kännedomen och skapa intresse för att välja solens och vindarnas ö i stället för andra resmål.
I nuläget fokuserar vi på temaområdena; det goda livet, barn & familj, kultur & design samt natur & äventyr. Genom dessa marknadsför vi det mest unika med Öland, alltså de reseanledningar som attraherar året runt men även de reseanledningar som är säsongsbetonade. Det viktiga här är att de positionerar destinationen gentemot andra resmål.
Allt vi gör handlar i slutändan om att göra Öland till ett välkänt besöksmål för svenska och internationella besökare. Läs mer om vår destinationsmarknadsföring nedan.